måndag 9 mars 2009

Tuffma

En blogg som jag sporadiskt följer är The Sartorialist. Det är inte alltid så jävla bra eller så jävla spännande och alltför ofta så har dom lite gulliga fashionistas (jag avskyr verkligen gulliga människor mellan 15 och 65) som folk tycker är så sjukt vågade för att dom har en säkerhetsnål eller nagellack någonstans. Men ibland så får han till så sjukt bra bilder på så sjukt snygga människor, och då är det ofta äldre män och kvinnor som helt enkelt ser ut precis som de vill (på ett eller annat sätt).

Som den här mannen:
Kom igen. Ni kan inte säga att han inte är typ bäst. Jag vill se ut som honom när jag blir gammal. Jag vill vara honom när jag blir gammal. Ungefär allt med honom säger "Jag vet precis hur man ska klä sig i varje situation och jag skiter i det, men jag ser ändå helt underbart perfekt ut hela tiden." Jag tycker personligen att en T-shirt till kostym är ganska osnyggt och hans väst sitter ju rätt skevt, men på den här mannen så får man ju ändå en känsla av att det är meningen. Faktum är att jag tror att om man talade om för mannen ifråga att gult kanske inte är en så jävla bra färg typ någonsin så skulle han antagligen se ut precis som på bilden och den minen säger verkligen "du grabben, det är jag som skapar reglerna här. Du kan ju gå och försöka matcha bröstnäsduken med slipsen så sköter jag det riktigt svåra. OK? Hejdåmeddig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar