fredag 6 mars 2009

Skultuna




Jag har en viss faiblesse för Skultunas manschettknappar. Jag har förvisso aldrig ägt ett par och kan tänka mig att det kan ta ett litet tag innan jag gör det, då de kostar runt 500:-/paret. Det är förvisso inte så mycket för ett par manschettknappar, men jag är både lågavlönad och snål.

Hursomhelst:












Det finns ett antal andra färgkombinationer, och ska jag vara helt ärlig så föredrar jag nog det napoleanska biet i svart och guld framför den här inte fullt så pricksäkra och alldeles för livsbejakande lila färgen. Karl X krona är kanske inte heller det snyggaste motivet, men ändock... Dock så är den dubbelhövdade örnen väldigt mycket to my liking. Den fanns tidigare på Skultunas hemsida i en rödguldig variant som kanske var snäppet tjusigare t o m.

Håhåjaja. Måste ta tag i skjortproblemet jag har för att de här knapparna ska bli aktuella. En annan har ju för smala handleder för de flesta konfektionsskjortor med hål för manschettknappar. Följdaktligen måste skjortor beställas måttsydda. Det behöver förvisso inte bli särskilt mycket dyrare, men det är något omständigare what with all the måttagningar och allt. Men det ska man väl kunna ta sig i kragen och göra någon dag när man har tid och pengar över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar