tisdag 10 mars 2009

HÅRDROCK

Nuclear War Now, skivbolaget som har givit vinylnörderiet ett ganska irriterande (precis allt förtjänas inte att få en 'Die-Hard edition') men ändock älskvärt ansikte (det är ju onekligen något av en kulturgärning att blanda lyxiga återutgåvor av gamla klassiker med nyutgåvor med inte fullt så klassiska band) har bestämt sig för att det är ball + cool att ha en festival i Berlin 13-14 november. Och säga vad man vill om laguppställningen så är ju det intressanta något helt annat än vilka band som spelar, eller vad sägs om:

Ares Kingdom (USA): Deathrash performed with class and grace
Bone Awl (USA): Minimal black metal
Midnight (USA): 80’s black metal
Revenge (Canada): Canadian attack metal
Villains (USA): Fistful of street metal
Morbosidad (USA/Mexico): Morboso black death metal
Proclamation (Spain): Bestial legions of darkness and impurity
Blasphemophagher (Italy): Alcoholic black death
Terrorama (Sweden): Black thrash
Embrace of Thorns (Greece): Bestial black death with elements of doomy death
Hellias (Poland): True Polish evil thrash metal
Dead Congregation (Greece): Abyssic death metal
Nocturnal Graves (Australia): Australian barbarian bestial deathrash
Ignivomous (Australia): Pure doomy death
Abigail (Japan): Perverted thrashing black metal

Vem kan liksom undvika att älska ett band som spelar "attack metal"? Och det är ju ändå inte den bästa beskrivningen av musiken. Jag tror inte att jag har sett orden "black", "death" och "thrash" så många gånger på ett såpass litet utrymme. Helt underbart, faktiskt. Inga jävla kompromisser. Och allting med ordet "bestial" i måste ju vara bra.

Hursomhelst, jag vet inte hur sugen jag är i dagsläget på att åka dit, men någon gång i livet skulle jag vilja se Revenge. Vill minnas att jag har något med Proclamation på datorn och tyckte att det var ganska rått om än inte bra i ordets egentliga betydelse. Vill även minnas att Dead Congregation, Nocturnal Graves och Abigail är rätt OK (man kan dock argumentera såsomså att eftersom de inte gjort något bestående intryck på mig så kanske de inte är så bra egentligen...).
Bone Awl vore dock lite tufft att se på_riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar