söndag 3 maj 2009

Ack o ve!

Jag hyser någon form av hatkärlek till Vice, så som jag antar att de flesta av oss gör. Dock hittade jag den här och den här grejen i deras 'DOs & DON'T' och jag kan bara hålla med.

I övrigt så har jag spenderat förmiddagen med att läsa på den här bloggen. Det trodde ni inte, va? Att jag skulle komma ens såhär nära fysisk aktivitet. Men jag gillar ju nörderi och jag gillar när folk skriver om saker de verkligen är insatta i. Plus att jag blir sjukligt imponerad.

Idag är en sån dag när jag inte riktigt är bekväm med mig själv, på både lite djupare samt väldigt ytliga plan. Jag är liksom osäker på vem och vad jag är. Och varför. Och om det spelar någon roll. Jag blir liksom trött på mig själv. Kvarhängande baksmälla från i fredags, antar jag. En mycket trevlig afton, även om jag misstänker att jag blev ganska mycket mer berusad än jag trodde att jag blev (jag kunde ju liksom gå rakt hela tiden och det kan man ju inte om man är fullis. Så brukar jag tänka när jag inte är helt nykter.).

Jag önskar att jag vore mindre av en alkoholromantiker. Jag tycker ju knappt att det är kul att bli berusad, men jag tycker att det är snyggt och tufft att dricka. Sen dricker jag ju alltid för snabbt, men ja... Allt utom rödvin, whisky och i vissa fall Guinness blir ju äckligt av att bli avlsaget och lite uppvärmt. Rödvin kräks jag av, whisky blir jag för full på alternativt sur och Guinness... Pja, det är dyrt och jobbigt.

Nåja, det är Woven Hand ikväll. Ska väl lyckas både känna mig OK och se rätt OK ut. Hoppas jag. Inte den bästa av tider, det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar