måndag 18 maj 2009

Önskelista avd. lyx, fåfänga och inspiration.

Min födelsedag är nära förestående. Eller ja, nära och nära. Den är i mitten av juli. Även om jag inte förväntar mig något speciellt från någon (det aktuella ekonomiska läget uppmuntrar ju inte direkt till konsumtion) så har ni här ett litet fantasiurval av vad jag vill ha. Oroa er inte, jag håller på att fundera på en fortsättning som inte är lika Bateman-inspirerad och där det faktiskt kommer gå att få tag på saker under 400-500:-. Jag lovar. Här har ju som sagt min inre finsmakare fått fritt spelrum och mest så kan ni kanske se det här som någon slags inspiration ifall ni vill ge mig något mer än typ en öl på krogen eller liknande. Vilket som är helt OK.


För runt ett år sedan fick jag ett prov med den här parfymen och efter att ha lite svårt för den så föll jag helt plötsligt pladask. Jag har dock aldrig tagit mig i kragen och köpt den, vilket både har att göra med att den är lite smådyr och att jag inte orkat leta reda på någon eBay-försäljare som säljer den billigare (och med billigare menar jag då att det går att hitta stora testers på eBay som kostar mindre än de små, vanliga förpackningarna gör i butik).




Det finns några förhållningsregler:



  1. Storlek 38. Egentligen liite för liten i halsen, men skjortor med större halsmått är väldigt mycket större i bredd/vidd.


  2. Modell Extra Slim Fit. Viktigt.


  3. Inga livsbejakande mönster eller färger, thank you very much. Inget rutigt. Jääävligt försiktigt och sobert med ränder. Helst enfärgat.


  4. Under inga som helst omständigheter får det vara en button down-skjorta. Under absolut inga som helst omständigheter. Capice?

TSF har ju ett par butiker i Stockholm (NK och Götgatspuckeln) samt även en webshop, men de har även en outlet där priserna är humanare (30-60% billigare) men där utbudet å andra sidan antagligen är osäkrare.








De här pjucken är alla från Beatwear och är svindyra (som minst £113 och det är utan frakt. Underground tar ungefär hälften för sina, men det är ju ändå rätt diiirt.)) och även om jag verkligen vill ha de ovanstående så är det några kronor mer än vad jag förtjänar i gåvoväg. Det är mer tänkt som ett tips. Låga (så man kan ha dem under den tajta lilla jeansbyxan), spetsiga boots, helst med kåbojsarklack. Ja, jag vet att jag har typ 2-4 par (lite beroende på hur man räknar) men jag behöver fler. Man vill ju inte slita ut favoriterna (jag borde ha köpt ett par till när det var typ 80% rea på mentor-skor). Plus att jag inte har ett par (som går att använda) med cowboy-klack. Appropå det så skulle jag behöva ett nytt par jeans av något kvalitativt märke. Jag köpte ju ett par från Acne och de är skitsnygga men kvalitén är verkligen so-so. Jag har ju ett gäng från Cheap Monday men de håller ju inte färgen särskilt bra, plus att jag vill inte ha jeans om är så tajta runt vaden (dock vill jag ha dem tajt runt låren och lilla stjärten).


' Nuff said.



'Nuff Said.


Det här är också något jag gått och gluttat på hur länge som helst, men aldrig tagit mig i kragen och faktiskt köpt. Inte så mycket för att det är dyrt (vilket det är, om väldigt drygt) som för att det finns en massa kit man köpa med oljor och efterbehandlingar och förbehandlingar och olika lukter osv. så jag har inte riktigt orkat bestämma mig. Jag tror dock att lavendel inte riktigt är min grej, men det finns även sandelträ och en utan tillsatt lukt som nog mer är min grej. Tillbehör till den här vore en rakborste med grävlingshår istället för den med svinborst som jag har.

Något jag skulle behöva är ett svart bälte med ett guldfärgat spänne. Jag har nämligen en samling manschettknappar av guldfärgad metall men inget bälte som matchar. Av vikt att tänka på: inte för smalt. Jag vet att smalare bälten anses mer uppklädda, men smala bälten får i mina ögon bäraren att se vek ut. Jag vill inte heller ha ett stort eller pråligt spänne. Ett högst funktionsdugligt spänne utan något lull (gärna i borstad metall (eller sliten) för att man ska slippa den äckelkänsla som det guldfärgade gärna medför), kanske runt 6 cm brett. Jag köpte ett bälte på H&M som jag använder dagligen som jag tycker är perfekt, men det har dock ett spänne i vit metall. Det jag vill ha behöver alltså inte vara dyrt.


Som ni kanske märkt så finns det en etikett eller kategori eller vad man nu vill kalla det för som heter "önskelista". Det här inlägget ligger där, men även ett gäng andra inlägg där man kan få lite tips om vad jag önskar mig.

Så. Dags att börja fundera på saker i lite vettigare prisklass nu. Återkommer om några dagar.

Och om inget av det här inspirerar er och ni inte kommer på något själva så kan ni får betala en skräddare till att utföra alla de ändringar jag vill ha gjorda på saker och ting.

5 kommentarer:

  1. Hehe, ja... Har inte blivit upprörd över ett visitkort än, eller börjat ha Oliver Peoples-glasögon. Men det kommer nog det också.

    SvaraRadera
  2. Du, jag blev Bateman i ett facebooktest alldeles nyss. Utan att jag ens försökte.

    SvaraRadera
  3. Nu ar det tammefan en gang for mycket, Alex. Apropa heter det. Ett p assa. (vanligen bespara mig drifter om att jag inte kan skriva bokstaver med prickar).

    SvaraRadera
  4. Steve: Näe, jag hade väl tänkt dra upp din längd istället. Typ att jag inte hör vad du säger/skriver, för du är för långt ner.

    SvaraRadera