lördag 16 maj 2009

Av någon anledning började jag tänka på 'Sabrina' av Einstürzende Neubauten. Därifrån gick det ganska snabbt att börja tänka på att ett bättre tidsfördriv än arbete skulle vara att sitta i ett bibliotek inrett i ek och läder och dricka riktigt tungt rödvin. Vilket inte är helt korrekt, kanske. Inte pga något slags trams som att solen är framme eller så, utan snarare för att det finns inget som gör mig så bakis som rödvin.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här mer än att jag vill ha tid och råd att sitta i mitt eget privata bibliotek i mitt eget privata kråkslott och dricka mig lullig på min egen privata vinsamling, bärandes någon form av tweed eller liknande.

Världen är orättvis. Jag skulle ju vara så mycket bättre på att vara rik än så många andra.
Fast jag är ju som sagt inte så förtjust i vin. Men man vill ju vara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar