tisdag 5 maj 2009

Ophiuchus Rex

Beställde 2 tygmärken inatt. Flådigt värre.














Sen satt jag och kollade på skivor på internet med band jag inte hört. För en gångs skull. Jag är rätt pepp på musik nu. På skivor. På att köpa skivor för att upptäcka musik. Det känns lite som att komma hem igen, att sitta och kolla på skivor på HHR och NWN, att hitta gömda skatter som Dishammer och Syphilitic Vaginas, Bone Awl, Midnight och Malveillance och vilja köpa dem. Saker jag inte hört eller bara hört någon låt med. Samtidigt finns det något vemodigt över det också eftersom jag tvivlar på att det skulle vara lika roligt och ekonomiskt genomförbart som det en gång var, eller att det skulle vara särskilt meningsfullt. Och den här jävla identitetskrisen man aldrig riktigt verkar kunna ta sig ur heller. I tell you, den vore mycket lättare med mer pengar för då hade man fan inte behövt prioritera saker! Hade jag ahft pengar kunde jag ha låtit en sån här grej överspegla allt annat och tja... Då hade det ju vart coolers, liksom?

Sen så är ju framtiden allt annat än ljus, men det har inte riktigt satt sig än. Jag menar, ALLT kommer ju krångla till sig rubbet. No question about it. Jag kommer ju inte få A-kassa på en gång, jag kommer ju inte få jobb, jag kommer ju behöva låna pengar av päronen (herregud vad jag verkligen avskyr det!) osv. När jag tänker på det så har jag nog inte känt mig det minsta avslappnad sen typ... Jag vet inte. 2003-2005 kanske? Alltså, inte att jag var det under hela den perioden, men att det fanns tider där jag inte ständigt hade den här jävla ångestbollen i magen som gnagde litegrann. Jag vet inte. Skitsamma. Det spelar ingen roll nu. Det enda jag vill göra nu är att mysa med nya vinyler. Klappa på dom, titta på dom osv. Lyssna på rostig, skabbig D-takts-Heavy Metal. Och inte behöva gå utanför dörren. Inte behöva ta andra människor med i någon form av beräkningar. Jag vill verkligen bara lyssna på D-takt, röka, dricka ljummen öl och snacka musik och fylleminnen med nya och gamla vänner.

Sen så är jag faktiskt ganska ledsen för att jag inte hittar min skinnväst. Jag vet, det är ett sjukt bespottat klädesplagg och i normala fall är jag sjukt skeptiskt inställd till plagget i stort (faktum är att enda skälet till att jag äger den här västen är att den är arvegods och jag fick den när jag var liten) men jag tänkte ju att min Devil's Blood-patch skulle se sjukt ball ut på västens rygg, speciellt om man sätter typ en totenkopf på vänster bröst (med ett 'B' och ett 'A' på var sin sida?) och någon form av medalj på andra sidan (min operation Condor-utmärkelse, kanske?). Jag tänkte köra på någon form av ockult MC-snubbe från sent 60- tidigt 70-tal-looken i sommar. Kanske. Om jag hittar västen.

Min ständiga totala brist på energi, ambition och positiv syn på livet är smått fascinerande, till och med för mig själv.

6 kommentarer:

  1. på tal om nwm så hade det varit riktigt ball att åka till festivalen.

    SvaraRadera
  2. Ja, det vore det verkligen. Är dock orolig för att Bone Awl inte kommer vara vad jag förväntar mig live. Å andra sidan har jag ingen aning om vad jag ska förvänta mig av dem. Men det finns från min sida vagt formulerade planer på att ta sig iväg till den. Men vi får se hur det löser sig med det ekonomiska osv.

    SvaraRadera
  3. okej, jag är bra peppad.

    SvaraRadera
  4. Ja, för fan! Revenge, Bone Awl, Abigail, Midnight, Morbosidad, Blasphemophager etc etc etc. Lär ju bli grymt. En får hoppas på grymma merch-stånd också.

    Som sagt, planen är att jag SKA dit, men ekonomi och livet har ju en vana att lägga krokben för en.

    SvaraRadera
  5. det har du rätt i.
    lär finnas mycket fina saker där, vet du hur det står till med biljetter. hur snart man måste köpa osv..

    SvaraRadera
  6. Som jag har förstått det, efter att ha lurkat på NWNs forum en tid så är det nog ingen jättefara med biljetter. Det är tydligen ett jävligt stort ställe. Tar tydligen in runt 1000 pers så han/de trodde inte att det skulle bli utsålt.

    SvaraRadera