tisdag 12 maj 2009

TOTAL WAR

Jag är inget större fan av Boyd Rice. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att hans socialdarwinism, hans 'satanism', hans allmänt störiga attityd och hans ständiga provokationer och uppmärksamhetssökande är ganska sorgliga och patetiska. Nevertheless så är han en intressant och underhållande karl på många sätt. Titta bara på nedanstående videos:



Det enda som egentligen stör mig är (förrutom den jävla speakern i video #2) är hans röst. Den låter vek och hans amerikanska dialekt får låten att låta... korkad. Här är texten iallafall.

Do you want total war
Turn man into a beast once more?
Do you want to rise and kill
To show the world an iron will?

Do you want total war
Throw out Christ and bring back Thor?
Do you want total war?
Do you want total war?

Do you want to stand and fight
To rip asunder this pallid night?
To smite your foes that they might die
To splatter blood across the sky?

Do you want might to prevail
To kick aside the weak and frail?
Do you want total war?
Do you want total war?

Do you want total war
To see life's will return once more?
Do you want total war?
Unleash the beast in man once more?

Do you want total war?
Do you want total war?

Yes you want total war
Yes you want total war

Total War! Total War!


Texten är genial, men jag misstänker att även om jag och Boyd på sätt och vis delar andemeningen i den så har vi olika känslor ifråga om det jakande svaret på frågan som ställs.

Sovandet går sådär. Vaknade tidigt idag, av att jag drömde att jag dog på en sjunkande färja. Eller, jag drömde inte att jag dog. Jag började drömmen i slutet och fick reda på att jag hade dött och sen fick jag uppleva hela färjekatastrofen hela tiden medveten om att jag antagligen skulle dö. Vaknade innan jag gjorde det, dock.
Somnade sent inatt också.
Jag gillar inte att drömma. Min idealnatt är att man stänger ögonen när man går o lägger sig och när man sekunden efter öppnar dom så är det morgon. Det har hänt en gång i mitt liv, vad jag kan minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar