onsdag 20 maj 2009

Önskelista avd. överkomligt.

Deadwood är en av världens bästa TV-serier, alla kategorier. Det är fascinerande när den karaktären man mest sympatiserar med är en alkoholiserad, brutal, gangsterkung till hallick. Han är på något sätt den enda som faktiskt känner sig själv. Just nu finns alla säsongerna på cdon för antingen 249:-/st eller 519:- för boxen med alla tre. Jag vill verkligen verkligen ha den boxen. Den är ju lixom ett kassaskåp och man får ju marker och en kortlek med...




En annan av världens bästa TV-serier är som bekant OZ. Eftersom alla redan vet att den är så jävla överbra (eller hur?) så säger jag inget mer än att även den finns på cdon, till ett inte helt förkastligt pris. Hellre Deadwood än Oz, dock.


Man behöver ju alltid fler skivor och jag har varit dålig på att köpa på mig sådana på sista tiden, så här följer en lista på skivor jag behöver.
  • Enforcer - 'Into The Night'.
  • Katharsis - 'VVorldVVithoutEnd' och 'Fourth Reich'.
  • Bone Awl - Allt förrutom 'Meaningless Leaning Mess'.
  • Syphilitic Vaginas - 'Complete Studio Collection' (en SV-tröja skulle inte sitta helt fel...)
  • G.I.S.M. - Vad som helst på vilket format som helst.
  • Running Wild, Razor och Exciter - Dom bra skivorna.
Skivorna hittar du hos Repulsive, Hells Headbangers, Nuclear War Now! och om inte där så på eBay, antar jag.

Böcker gillar man ju också, och önskar sig.
  • American Psycho på engelska
  • Att hata allt mänskligt liv av Nikanor Teratologen
  • The Road av Cormac McCarthy (på engelska, helst)
  • Jag känner på mig att jag har missat ett gäng av Terry Pratchetts böcker, så dom behöver jag också. På engelska.

Annat smått och gott är: trevlig tobak (man gillar ju att röka cigarr), trevlig sprit, inge krångel och skoblock (åtminstone 2 par, varav ett av dem bör vara i runda slängar strl 39, de andra upp till 42. Jag har så olika trånga/formade/stora skor, förstår du.).

Och så vidare, och så vidare ad nauseam. Även den här kommer nog uppdateras lite vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar