onsdag 13 maj 2009

Kind mot kind

Med tanke på vad 138an skriver här så vill jag ta upp något jag har tänkt på länge: hade jag varit något mer positivt inställd till mänskligheten så hade jag varit mer höger/liberal. Nu är det så att eftersom mänskligheten som kollektiv (och väldigt ofta på alla andra sätt också) är förkastlig så är jag inte det. Får folk utnyttja sina 'friheter' och 'rättigheter' (HOBBES!) så slutar det alltid illa. Inte därför att människor inte kan ta ansvar för sina egna liv utan för att människor alltid ska fucka upp andras liv. Det är DET som är problemet. Liberaler... Lite för naiva för sitt eget bästa. Liberaler är han gamla pundaren i 'Grizzly Man'. Jag är Werner Herzog.

'Nuff said.

'Att hata allt mänskligt liv' är slut hos adlibris, så den får jag inte. Jävla tokdepp.

Skönt att Anna Odell tydligen blev semisågad i DN. Skönt att hänga upp typ hela sitt liv på att psykvården psykvårdade en. Guess what? Tvångsinlagd (speciellt akut) blir man inte för att bli gullad med. Tvångsinlagd blir man för att man måste hållas vid liv. Det är inte alltid vackert eller smärtfritt att se till att någon som vill dö (eller döda) hålls oskadd. Men det är bättre än alternativet. Att bli kränkt av psykvården... Vet ni, jag tycker att vi skulle ha ett lite bättre samhälle om fler människor fick chansen att bli kränkta av psykvården för det är snarare det som är problemet. Inte vad de gör utan vad de inte gör.

Jag är för övrigt väldigt glad för att jag har mina vänner. Och för mina vänner skull. Och att det finns folk som är mer än så. Och för att jag känner att jag faktiskt vet vart jag har folk. Och för alla de nya människor jag lärt känna. Jag säger det för sällan men så är det.

Framförallt är jag glad för att min kille ligger bredvid mig och spinner just nu.

Och mest av allt så ä jag så oerhört glad över att det här bandet finns: Adolfz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar